Performs a variety of customer service, administrative, and clerical duties requiring direct and indirect customer interface.
Assists customers by tracing packages, and answering questions regarding FedEx products and services.
Checks packages to ensure proper labeling, legality of content including weight and size proper wrapping, insurance values, special requirements for hazardous material shipments and compliance with Customs documentation required at destination.
Ensures all shipments are properly manifested.
Processes packages in cage for customers.
Answers station's telephone communications and takes information for pick-ups.
Calls all HAP (Hold at Airport) customers.
Prepares various operations reports.
Maintains and audits records and files as assigned (airwaybills).
Provides administrative and clerical support to Station Ops Manager.
Maintains neat and clean appearance of the workplace, self and uniform.
Education: High School degree/Equivalent.
Experience: Previous clerical or customer service experience in a service environment.
Skills: Good general office skills required including typing, filing and computer literacy.
Excellent communication, organizational and human relations skills.
Clear and articulate speaking voice.
Clean cut and neat appearance.
Ability to successfully complete the Reading, Listening, Sorting and Math sections of the Basic Skills Test.
Ability to lift 70 lbs (32 kgs) and to maneuver any single package weighing up to 150 lbs.
(68 kgs) with appropriate equipment.
Spoken and written fluency in local language and demonstrated fluency in English as determined by results of TOEIC exam.
Able to work variable shifts.
Knowledge of FedEx systems (COSMOS; KIAC) preferred.
FedEx es ampliamente reconocida como una empresa de clase mundial.
Nos sentimos honrados y orgullosos de ser reconocidos constantemente como un gran lugar para trabajar, un innovador en cuanto a tecnología y una de las empresas más admiradas y respetadas del mundo.
FedEx es nombrada constantemente entre las marcas más valiosas y admiradas del mundo.
Algunos de nuestros premios recientes incluyen: 2020 - Empresas más admiradas del mundo de Fortune (#14 ) 2019 - Mejores lugares para trabajar de Fortune (#15) 2019- Uno de los "mejores empleadores para la diversidad" de Forbes FedEx LAC 2020 incluido en el ranking de Mejores lugares para trabajar en América Latina de Great Place to Work (#24) 2021- FedEx México fue incluido en el Ranking GPTW por 18 años consecutivos 2020- FedEx México recibió la Certificación CEMEFI por 13 años consecutivos respaldando a FedEx como empresa socialmente responsable 2021 - FedEx Chile fue recertificado con Giro Limpio, un sello de la Agencia de Energía Sostenible que busca mejorar la eficiencia energética del sector de transporte terrestre, mediante la reducción del consumo de combustible y las emisiones de gases de efecto invernadero.
FedEx Uruguay 2019 seleccionado por GPTW entre las 5 mejores empresas para trabajar Vea las oportunidades laborales actuales o busque según criterios específicos para encontrar trabajos que coincidan con sus intereses.