Your work days are brighter here.
At Workday, it all began with a conversation over breakfast. When our founders met at a sunny California diner, they came up with an idea to revolutionize the enterprise software market. And when we began to rise, one thing that really set us apart was our culture. A culture which was driven by our value of putting our people first. And ever since, the happiness, development, and contribution of every Workmate is central to who we are. Our Workmates believe a healthy employee-centric, collaborative culture is the essential mix of ingredients for success in business. That's why we look after our people, communities and the planet while still being profitable. Feel encouraged to shine, however that manifests: you don't need to hide who you are. You can feel the energy and the passion, it's what makes us unique. Inspired to make a brighter work day for all and transform with us to the next stage of our growth journey? Bring your brightest version of you and have a brighter work day here.
About the Team
The Field Pricing Strategy team is passionate about driving adoption of new and existing pricing and contracting approaches through Workday. We support our team of global account executives with a "tier 2" level of deal specific support, guide our Sales Operations deal teams on new business quote to cash process and strategy while influencing the shape of new offerings as they come to market.
Información sobre el equipo
Al equipo de Estrategia de fijación de precios en campo le apasiona impulsar la adopción de enfoques de fijación de precios y contratación nuevos y existentes a través de Workday. Apoyamos a nuestro equipo de ejecutivos de cuentas globales con un nível "2" de apoyo específico a las operaciones, orientamos a nuestros equipos de operaciones de ventas sobre nuevos procesos y estrategias empresariales e influimos en dar forma a las nuevas ofertas a medida que salen al mercado.
About the Role
The Field Pricing Analytics Manager will play a key role on Workday's Pricing team, focusing on price performance analytics and CPQ tooling process. This will include aggregating and analyzing data related to our pricing related performance, becoming a SME for our CPQ platform including testing of new products and updates, providing direct deal support to our global sales teams, new offering launch support and creation of enablement content. You'll be challenged to execute on both tactical and strategic initiatives; such as assisting in tier-2 deal support one minute and then presenting performance trends to our leadership next. Cross functional partnership is key as you'll partner with stakeholders from across the organization to accomplish critical objectives.
Key Responsibilities:
- Conduct analysis on commercial selling performance; including trend analysis, data model construction and recommendations for impactful change- Construct performance dashboards and other reporting devices; often aggregating data from multiple sources- Support sales teams (including sales leadership) and revenue operations on deal pricing strategy and quoting guidance during negotiation cycles- Participate in system testing of our quoting platform for both pricing and Order Form accuracy- Assist in coordinating detailed technical and business requirements related to Commercial Order Form improvement with internal and external partners.
Información sobre la función
El Gerente de análisis de precios en campo desempeñará un papel clave en el equipo de fijación de precios de Workday, centrándose en el análisis del desempeño de los precios y el proceso de herramientas CPQ. Esto incluirá la agregación y el análisis de datos relacionados con el desempeño de nuestros precios, convirtiéndose en una PYME para nuestra plataforma CPQ incluyendo pruebas de nuevos productos y actualizaciones, proporcionando apoyo directo a nuestros equipos de ventas globales, apoyo al lanzamiento de nuevas ofertas y creación de contenido de capacitación. Tendrá el reto de ejecutar iniciativas tácticas y estratégicas, como ayudar en el apoyo a las operaciones de nível 2 en un momento dado y presentar las tendencias de desempeño a nuestros directivos al siguiente. La colaboración interfuncional es clave, ya que colaborará con partes interesadas de toda la organización para lograr objetivos críticos.
Responsabilidades clave:
- Realización de análisis sobre el resultado de las ventas comerciales, incluyendo análisis de tendencias, construcción de modelos de datos y recomendaciones de cambios para generar un impacto importante.- Construir cuadros de mando de resultados y otros dispositivos de información; a menudo agregando datos de múltiples fuentes.- Apoyar a los equipos de ventas (incluida la dirección de ventas) y las operaciones de ingresos en la estrategia de fijación de precios de las operaciones durante los ciclos de negociación.- Participar en las pruebas del sistem