Your work days are brighter here.
At Workday, it all began with a conversation over breakfast. When our founders met at a sunny California diner, they came up with an idea to revolutionize the enterprise software market. And when we began to rise, one thing that really set us apart was our culture. A culture which was driven by our value of putting our people first. And ever since, the happiness, development, and contribution of every Workmate is central to who we are. Our Workmates believe a healthy employee-centric, collaborative culture is the essential mix of ingredients for success in business. That's why we look after our people, communities and the planet while still being profitable. Feel encouraged to shine, however that manifests: you don't need to hide who you are. You can feel the energy and the passion, it's what makes us unique. Inspired to make a brighter work day for all and transform with us to the next stage of our growth journey? Bring your brightest version of you and have a brighter work day here.
About the Team
The Global Prospecting Effectiveness Team (part of Global Revenue Operations) serves to interlock revenue operations initiatives, standardize the sales prospecting practice, and innovate and deploy strategies that optimize how our sales team generates demand.
Workday is looking for a Prospecting Effectiveness Content Manager to join our growing team to manage prospecting sequences, incorporate high priority marketing assets and campaigns, and promote visibility and awareness through our sales engagement platform.
Información sobre el equipo
El equipo global de eficacia en la prospección (parte de Operaciones de Ingresos Globales) sirve para entrelazar las iniciativas de operaciones de ingresos, estandarizar la práctica de prospección de ventas, innovar y desplegar estrategias que optimicen la forma en que nuestro equipo de ventas genera demanda.
Workday busca un Gerente de contenidos para la eficacia en la prospección que se una a nuestro equipo en crecimiento para gestionar secuencias de prospección, incorporar activos y campañas de marketing de alta prioridad y promover la visibilidad y el conocimiento a través de nuestra plataforma de compromiso de ventas.
About the Role-
- You will be instrumental in maintaining and administering our content supply chain from the creation of sales content to it being updated or retired. This includes surfacing effective content as well as providing feedback to improve content.- Collaboration is key in our team. This role will work with Corporate Sales Development, Account Executives, Enablement and Marketing to design the best communication plan to promote prospecting sequences and other related marketing assets.- Identify and proactively work to improve sales content and prospecting related processes- Within the business, this role will provide regular updates on usage, sequence performance and testing methodologies. You will connect internally to share feedback, as well as track, measure, and report on sales campaign efficiency across multiple internal channels.- Handle localization requests for high priority sales prospecting demand generation campaigns into native languages.- Become a go-to resource for managing sales prospecting campaigns that include reframing marketing campaigns into sales messaging best practices; ensuring messaging and campaigns align to Workday's brand standards.- Accountable for sequences being updated & archived/retired as recommended.
Información sobre la función- Este puesto colaborará con expertos en ventas, marketing, ventas globales, desarrollo de ventas, operaciones de ventas y otros equipos internos para desarrollar e implementar campañas de prospección para el desarrollo de oportunidades y actividades de prospección de ventas (entrantes y salientes).- Desempeñará un papel decisivo en el mantenimiento y la administración de nuestra cadena de suministro de contenidos, desde la creación de contenidos de venta hasta su actualización o retirada. Esto incluye sacar a la luz contenidos eficaces y proporcionar comentarios para mejorarlos.- La colaboración es fundamental en nuestro equipo. Este puesto trabajará con los equipos desarrollo de ventas corporativas, ejecutivos de cuentas, capacitación y marketing para diseñar el mejor plan de comunicación para promover secuencias de prospección y otros activos de marketing relacionados.- Identificar y trabajar proactivamente para mejorar el contenido de ventas y los procesos relacionados con la prospección.- Dentro de la empresa, este rol informará periódicamente sobre las novedades en el uso, el rendimiento de las secuencias y las metodologías de prueba. Se conectará internamente para compartir opiniones, así como para realizar el seguimiento, medir e informar sobre la eficacia de las campañas de ventas a través de diversos canales internos.- Por último, gestionará las solicitudes de localización a los idiomas nativos