Financial Coordinator Temporary

Detalles de la oferta

About JLL
- We're JLL—a leading professional services and investment management firm specializing in real estate.
We have operations in over 80 countries and a workforce of over 91,000 individuals around the world who help real estate owners, occupiers and investors achieve their business ambitions.
As a global Fortune 500 company, we also have an inherent responsibility to drive sustainability and corporate social responsibility.
That's why we're committed to our purpose to shape the future of real estate for a better world.
We're using the most advanced technology to create rewarding opportunities, amazing spaces and sustainable real estate solutions for our clients, our people and our communities.
Our core values of teamwork, ethics and excellence are also fundamental to everything we do and we're honored to be recognized with awards for our success by organizations both globally and locally.
Creating a diverse and inclusive culture where we all feel welcomed, valued and empowered to achieve our full potential is important to who we are today and where we're headed in the future.
And we know that unique backgrounds, experiences and perspectives help us think bigger, spark innovation and succeed together.
**Estos son los objetivos de la posición**:
Asegurar que los procesos financieros y contables sean precisos, eficientes y efectivos, además, que se ejecuten de acuerdo al SOW y SOPs enmarcados en la relación comercial de JLL y el cliente.
Analizar y proponer medidas para que el gasto real se mantenga dentro de una tolerancia +/- 3% del presupuesto aprobado.
Asesorar al equipo de JLL asignado a la cuenta en la búsqueda de eficiencias en los gastos, con poco o ningún impacto negativo en la experiência del ocupante.
Asegurar que los procesos contables de la operación de Facility Management, tanto de Régimen Zona Franca como de Grandes Contribuyentes se apliquen adecuadamente y de acuerdo a la estrategia impositiva del cliente.
Asegurar que las facturas de los proveedores se emitan de forma adecuada, cuenten con pruebas de ejecución apropiada, dar seguimiento para prevenir o reportar cualquier riesgo o impedimento para que se paguen en forma precisa y a tiempo.
Asegurar que el país cumpla los ciclos financieros, dirigidos por Finance Team y del cliente de manera puntual, ética, precisa, eficiente y efectiva

**Estas son las funciones a realizar**:
Procesar órdenes de compra, facturas, good receipts y otros documentos, de acuerdo a las necesidades de la operación.
Asegurar que todos los documentos estén debidamente revisados, aprobados, firmados, distribuidos y archivados.
Verificar datos financieros de proveedores, clientes, contratos, órdenes de compra, facturas, históricos y de otro tipo (por ejemplo, números de identificación fiscal, números de cuenta, montos a pagar, etc.)
Gestar, coordinar y/o monitorear transacciones financieras en coordinación con el Equipo de Finanzas.
Actuar en estrecha conexión con el especialista de Free Trade Zone para asegurar que las facturas recibidas de los proveedores sean procesadas y categorizadas correctamente, según régimen de Zona Franca.
Coordinar la operativa del presupuesto financiero multianual.
Presentarlo para aprobación a tiempo y con alta precisión.
Analizar y realizar propuestas para reducir el costo operativo de facturación (cantidad de facturas tramitadas).
Ingresar datos en los documentos aprobados por JLL y mantener registros actualizados Ayudar con las conciliaciones de cuentas Mantener buena comunicación con el equipo de JLL y el cliente.
Informar el estado de cuentas, análisis, discrepancias y propuestas de solución.
**Medidas claves de rendimiento**:
Información actualizada mensualmente.
Precisión del gasto real vs presupuesto dentro de +/- 3%
Promedio de facturas por proveedor por mes
Precisión en la presentación de documentos (tiempo, contenido y forma) para Account Team (por ejemplo: Sourcing, Finanzas, etc).
What you can expect from us
We succeed together and believe the best inspire the best, so we invest in supporting each other, learning together and celebrating our success.
Our Total Rewards program reflects our commitment to helping you achieve your career ambitions, recognizing your contributions, investing in your well-being and providing competitive benefits and pay.


Salario Nominal: A convenir

Fuente: Whatjobs_Ppc

Requisitos

Credit And Collections Analyst Ii

Performs a variety of accounts receivables activities based on departmental needs. This role will need to have the ability to handle transactional activities...


Emerson - San José

Publicado a month ago

Finance Manager

San José, Costa Rica- - 127522- - Hybrid- - Permanent- - Full Time- - 40Join our global TUI Musement Finance Team based in Costa Rica, as a Finance Manager a...


Tui Group - San José

Publicado a month ago

Finance Business Partner

Your Role The Finance Business Partner is responsible for the day-to-day operations of the finance department and provides financial leadership and manageme...


Gensler - San José

Publicado a month ago

Controller

World Business Lenders (WBL) provides general purpose short-term real estate collateralized commercial loans to a broad customer base comprised of small and ...


World Business Lenders, Llc - San José

Publicado a month ago

Built at: 2025-01-11T10:30:15.030Z