Finance Operations Lead

Detalles de la oferta

As a member of the Inchcape team, you will play a key part in the success of our hugely diverse global business. We are team of over 14,500 colleagues across more than 40 countries make up the global Inchcape team. We are always searching for talented and passionate people, with a can-do attitude, to join us and help power Inchcape's growth.
Our business focuses on four key strategic objectives with our vision to be the '**World's most trusted automotive distributor and retailer**'.
Working with some of the most prestigious brands in the market, and with our enhanced basic salaries and competitive pay plans, this move could be the best move in your career so far!

**OBJETIVO**:
Coordinar, registrar y aplicar los recursos financieros de la empresa, proporcionando información financiera, contable y fiscal a la gerencia financiera, para la planeación, organización, presupuesto y toma de decisiones.

**LUGAR DE TRABAJO**: Uruca, Sucursal General Cañas

**FUNCIONES**
- Confeccionar los balances de comprobación mensual de las compañías, presentados el día 3 hábil del mes siguiente.
- Registrar todos los movimientos contables de las empresas en tiempo y forma establecidos según el plan de cuentas.
- Planificar, coordinar y supervisar las operaciones administrativas contables.
- Revisar y conciliar los saldos de los auxiliares vs contabilidad.
- Supervisar y dirigir los análisis contables de las operaciones.
- Velar por el mantenimiento y actualización del sistema de contabilidad y activos de las compañías.
- Revisar y verificar el proceso de conciliación bancaria, así como los procesos de conciliaciones de cuentas para aquellas consideradas de alto medio y bajo riesgo.
- Coordinar entrega documentación e información necesaria a los auditores externos esto con el fin de entregar los Estados Financieros Auditados en el momento establecido.
- Coordinar entregar documentación e información necesaria a los auditores internos.
- Velar por el cumplimiento en tiempo y orden de los procedimientos de control interno de casa matriz aplicables a su posición.
- Supervisar, controlar y evaluar el personal a su cargo.
- Velar por el cumplimiento de las políticas y procedimientos a cargo de su departamento.
- Realizar cualquier otra función que le sean asignadas por su superior inmediato.

**Requisitos**:

- Licenciatura en contaduría pública o administración de empresas.
- Manejo de office Excel intermedio/ avanzado (tablas dinámicas
- 5 de experiência años en labores similares.
- 3-5 años manejando personal
- Dominio de Inglés intermedio B2
- Dominio total del ciclo contable.
- Licencia B1
- Conocimientos Estados Financieros
- Conocimientos Contables (leyes y normas de la contabilidad)

All qualified applicants will receive consideration for employment without regard to race, color, religion, sex, sexual orientation, gender identity, national origin, or disability.


Salario Nominal: A convenir

Fuente: Whatjobs_Ppc

Requisitos

Credit And Collections Analyst Ii

Performs a variety of accounts receivables activities based on departmental needs. This role will need to have the ability to handle transactional activities...


Emerson - San José

Publicado a month ago

Finance Manager

San José, Costa Rica- - 127522- - Hybrid- - Permanent- - Full Time- - 40Join our global TUI Musement Finance Team based in Costa Rica, as a Finance Manager a...


Tui Group - San José

Publicado a month ago

Finance Business Partner

Your Role The Finance Business Partner is responsible for the day-to-day operations of the finance department and provides financial leadership and manageme...


Gensler - San José

Publicado a month ago

Controller

World Business Lenders (WBL) provides general purpose short-term real estate collateralized commercial loans to a broad customer base comprised of small and ...


World Business Lenders, Llc - San José

Publicado a month ago

Built at: 2025-01-11T23:17:53.037Z