**Analista Financiero**:
- Experience Level: Individual Contributor- Job Type: Full-Time- Location: Costa Rica - Heredia, CR- Requisition ID: 5433**Nature**:
**Responsibilities**
- Gather and organize financial and operational data from accounting and other relevant systems.
- Compile, analyze, and interpret financial reports that indicate trends, variances, risks, and opportunities associated with operational spend, capital investment, and inventories.
- Prepare financial reports with reliable conclusions that site management can use to implement more effective operational strategies.
- Forecast spend based on various scenarios of production volume, product mix, structural changes, as well as planned improvements in productivity and efficiency.
- Provide end of period reporting packages for Finance and Site Operations management.
- Develop deep understanding of the causal operational factors of financial results inclusive of yield, utilization, and economic influences.
Recommend actions by analyzing and interpreting data and making comparative analyses; Model scenarios of various strategies.
- Evaluate and analyze proposed capital investments.
**Experience and Qualifications**
- 3-5+ years experience working in finance for a manufacturing company (semiconductor experience preferred)
- Bachelor's Degree required in either Finance or in another field with added relevant experience (MBA a plus)
- Proven track record of working with teams to implement changes resulting from financial analysis - with the ability to influence and persuade stakeholders
- Well-developed analytical, problem solving, process improvement skills
- Experience with cost accounting, standard costing and absorption methods
- Advanced Excel and PowerPoint user
- Data analytic and presentation skills in Oracle, SQL, Tableau a plus
- Skilled at establishing relationships in performance metrics
- Familiarity with financial programs and software (SAP and BPC a plus)
- Continuous improvement mindset to support a "Culture of Lean" and drive improvements across the broader organization (Lean or Six Sigma certification a plus)
- Approach to work: persistent and relentless, ambitious, inquisitive, self-starter
**Naturaleza**
**Responsabilidades**
- Recopilar y organizar datos financieros y operativos de contabilidad y otros sistemas relevantes.
- Compile, analice e interprete informes financieros que indiquen tendencias, variaciones, riesgos y oportunidades asociados con el gasto operativo, la inversión de capital y los inventarios.
- Prepare informes financieros con conclusiones confiables que la administración del sitio pueda usar para implementar estrategias operativas más efectivas.
- Pronostique el gasto en función de varios escenarios de volumen de producción, combinación de productos, cambios estructurales, así como mejoras planificadas en productividad y eficiencia.
- Proporcione paquetes de informes de fin de período para la gestión de Finanzas y Operaciones del sitio.
- Desarrollar una comprensión profunda de los factores operativos causales de los resultados financieros, incluidos el rendimiento, la utilización y las influencias económicas.
Recomendar acciones analizando e interpretando datos y haciendo análisis comparativos; Modelar escenarios de diversas estrategias.
- Evaluar y analizar las inversiones de capital propuestas.
- Participar con otros socios comerciales de finanzas de sitios que busquen una mayor productividad a través del desarrollo de aplicaciones automatizadas para la agregación de datos y la generación de informes.
**Experiência y Calificacion**es
- 3-5+ años de experiência trabajando en finanzas para una empresa de fabricación (se prefiere experiência en semiconductores)
- Bachilller Universitario en Finanzas o en otro campo con experiência relevante adicional (MBA a plus)
- Historial comprobado de trabajo con equipos para implementar cambios resultantes del análisis financiero, con la capacidad de influir y persuadir a las partes interesadas
- Habilidades analíticas, de resolución de problemas y de mejora de procesos bien desarrolladas.
- Experiência en contabilidad de costos, costos estándar y métodos de absorción.
- Conocimiento avanzado de Excel y PowerPoint
- Habilidades de análisis y presentación de datos en Oracle, SQL, Tableau a plus
- Habilidad para establecer relaciones entre métricas de rendimiento.
- Familiaridad con programas y software financieros (SAP y BPC a plus)
- Mentalidad de mejora continua para respaldar una "Cultura de Lean" e impulsar mejoras en toda la organización (certificación Lean o Six Sigma un plus)
- Enfoque del trabajo: persistente e implacable, ambicioso, inquisitivo, emprendedor
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