Analista De Exportación E Importación

Analista De Exportación E Importación
Empresa:

Qorvo


Detalles de la oferta

**Analista de Exportación e Importación**:- Experience Level: Individual Contributor- Job Type: Full-Time- Location: Costa Rica - Heredia, CR- Requisition ID: 5630**Nature of the position**:It is responsible for executing tasks related to import and export processes,ensuring that they meet the internal requirements of our clients, government and efficiency requirements.**Main tasks and responsibilities**:- Execute tasks related to the company's export process and assistance tasks to the import process, ensuring compliance with government and efficiency requirements.- Prepare the necessary documentation and carry out the pertinent procedures to comply with the company's exports in accordance with the daily shipment schedule; ensure that imported goods enter the country according to the estimated dates.- Prepare customs declarations.- Verify sales order quality codes to confirm shipping and packaging requirements stipulated by customers.- Through the check sheet of each shipment, guarantee that all the requirements required for it are being met, which depend directly on their work.- Coordinate the logistics of exports and imports with the different transport companies and customs agencies; notify the client of the shipment of the cargo if required.- Control export and import documentation, check it and its corresponding file.- Send photocopies of invoices and policies to accounting when applicable.- Keep the book of operations for Procomer updated.- Send PROCOMER the corresponding and null customs declarations without transmitting, as well as monthly and daily reports to the respective Customs and the null declarations transmitted to them; follow up on the corresponding resolutions.- Keep control of the services received by the different customs agencies, corroborating that they were actually provided.- Send samples, machinery, equipment or documents abroad.- Coordinate the output of chemical waste, destruction and donations.- Carry out other related tasks of the position.**Job Requirements**:- Bachelor's degree in Customs Administration, International Trade or related field.- Bilingual Spanish - English, oral and written in at least 70%.- Advanced knowledge in office computer packages, Windows, Excel, others.- Ability to identify potential problems and implement corrective actions.- Bargaining power.- Ability to maintain attention and concentration.- Analytical and problem solving skills.**Naturaleza del puesto**:Es responsable de ejecutar labores relacionadas con los procesos de importación y exportación,velando que los mismos cumplan con los requisitos internos, de nuestros clientes,gubernamentales y de eficiencia requeridos.**Principales tareas y responsabilidades**:- Ejecutar labores relacionadas con el proceso de exportación de la empresa y labores asistenciales al proceso de importación, velando por el cumplimiento de los requisitos gubernamentales y de eficiencia requeridos.- Confeccionar la documentación necesaria y realizar los trámites pertinentes para cumplir con las exportaciones de la empresa de acuerdo con la programación de embarques diaria; velar porque las mercaderías de importación ingresen al país de acuerdo con las fechas estimadas.- Confeccionar las declaraciones aduaneras.- Verificar los códigos de calidad de las órdenes de venta para confirmar los requisitos de embarque y empaque estipulados por los clientes.- Mediante la hoja de chequeo de cada embarque, garantizar que se están cumpliendo todos los requisitos requeridos para el mismo, que dependan directamente de su labor.- Coordinar la logística de las exportaciones e importaciones con las diferentes compañías transportistas y agencias de aduana; notificar al cliente el envío de la carga si le es requerido.- Controlar la documentación de exportación e importación, chequeo de la misma y su correspondiente archivo.- Mantener actualizado el libro de operaciones para Procomer.- Llevar control de los servicios recibidos por las diferentes agencias de aduana corroborando que realmente se prestaron los mismos.- Realizar los envíos de muestras, maquinaria, equipo o documentos al exterior.- Coordinar la salida de desechos químicos, destrucciones y donaciones.- Realizar otras labores afines propias del cargo.**Requisitos del puesto**:- Bachiller de la carrera en Administración Aduanera, Comercio Internacional o carrera afín.- Bilingüe Español - Inglés, oral y escrito en al menos un 70%.- Conocimiento avanzado en paquetes computacionales de oficina, Windows, Excel, otros.- Capacidad de identificar problemas potenciales e implementar acciones correctivas.- Capacidad de negociación.- Habilidad para mantener la atención y la concentración.- Habilidad analítica y de resolución de problemas.Qorvo is an E-Verify Employer. For more information, please see the Right to Work and E-Verify Participation posters.


Fuente: Whatjobs_Ppc

Requisitos

Analista De Exportación E Importación
Empresa:

Qorvo


Supply Chain Process Specialist

**Supply Chain Process Specialist**When you show proactivity and ambition, we'll harness it through a variety of opportunities and challenges in the diverse ...


Desde Bayer - Heredia

Publicado a month ago

Supply Chain (Sc) Sourcing Senior Analyst (C12)

The Supply Chain (SC) Sourcing Senior Analyst is an intermediate level position responsible for participating in procurement activities such as defining the ...


Desde Citi - Heredia

Publicado a month ago

Director, Supply Chain

The Supply chain director will be responsible for developing and implementing demand/supply planning strategy and activities across key categories and suppli...


Desde Thermo Fisher Scientific - Heredia

Publicado a month ago

Director, Supply Chain

Customers globally rely on our extensive range of products and services—from life-saving medicines to lab essentials to next-generation instruments. Our Oper...


Desde Thermo Fisher Scientific - Heredia

Publicado a month ago

Built at: 2024-05-08T12:33:17.529Z